Microsoft cumpara Mojang – dezvoltatorul Minecraft

Posted on September 30, 2014, by , under Business, Mobile.

La aproape un an de zile după o tranzacție asemănătoare în care SuperCell (Clash of Clans) era evaluată la 3 milioane de dolari de către un operator telecom din Japonia, apare o nouă achiziție pe segmentul de jocuri care nu urmărește consolidarea, ci extinderea în sfera conținutului de divertisment.

Până acum majoritatea tranzacțiilor în domeniul jocurilor au fost orientate spre consolidare și creștere cotă de piață, însă cum acest segment cunoaște o creștere explozivă care mai are destul loc interesul altor companii de a intra devine tot mai mare. Iar cel mai simplu mod este de a prelua o companie care are cel puțin un titlu bun și cu potențial de creștere. Potențial de creștere influențat de democratizarea smartphone – principalul dispozitiv multimedia de pe planetă. Minecraft este un joc cu 5 ani vechime, iar anul trecut este primul în care a depășit un profit de 100 milioane de dolari, performanță susținută în mod special de versiunile iOS și Android.

Nu doar performanțele din zona de mobile gaming reprezintă un numitor comun cu tranzacția de anul trecut, ci și prezența în Europa de Nord – Mojang fiind din Suedia. Spre deosebire de evaluarea SuperCell unde multiplicatorul EBITDA a fost sub 5, în cazul Mojang multiplicatorul a fost mult mai mare și nu performanțele financiare au fost principalul criteriu de evaluare. Conform analiștilor, nișa pasionaților de Minecraft este foarte mare și stabilă, și chiar dacă nu generează venituri și profituri asemănătoare cu Clash of Clans, are potențial bun de creștere. Strategia de a genera venituri Mojang este una pe termen lung (asemănătoare cu suedezii care au dezvoltat Hattrick, l-au vândut și apoi l-au cumpăratt înapoi tocmai din cauza diferențelor de strategie), spre deosebire de SuperCell care stoarce maxim posibil din piață și pregătește noi produse care să recupereze în momentul în care interesul pentru jocurile vedetă scade.

Dacă acum aproape 3 ani îmi exprimam rezerve privind succesul din urma înțelegerii dintre Nokia și Microsoft, în acest caz situația este complet diferită. Microsoft are nevoie nu doar de conținut pentru smartphone, dar și pentru consolă, iar preluarea unui studio care a demonstrat că poate dezvolta un produs bun este logică. Mai mult, în contextul infrastructurii pe care Microsoft o dezvoltă pentru soluții cloud, Minecraft va înregistra importante economii în costurile de operare. Win-win pentru toată lumea 🙂

Mai multe detalii aici.

Leave a Comment