Aproape 40 milioane de Galaxy Note 3 active

Posted on March 5, 2014, by , under Marketing, Mobile.

Această cifră se deduce din ultimul raport privind distribuția versiunilor de Android și a dimensiunilor de ecrane publicat de Google. Cifra este surprinzător de mare dat fiind că la începutul lui decembrie 2013 se anunța atingerea pragului de 10 milioane de telefoane vândute în două luni. Ar însemna vânzări record în următoarele 3 luni, care ar depăși cu mult estimările tuturor specialiștilor în industrie.

Pentru curioși, am ajuns la aproape 40 de milioane aplicând 4,9% (cota telefoanelor cu ecran foarte mare, unde intră doar Note 3) la cele 770 milioane de telefoane cu Android vândute în 2013. Iar dacă aș raporta 4,9% la toate telefoanele cu Android vândute sărim de 50 milioane, care mi se pare totuși cam mult.

Reformulez, pastrand estimarea (a se vedea precizarile din update, multumesc Dan si Radu pentru comentarii). Am considerat Note 3 cel mai popular telefon pe segmentul telefoanelor cu display apropiat de Xlarge. La finalul anului erau 1,1 miliarde smartphone cu Android in uz, la inceputul lui martie cand avem raportul Google cu siguranta cifra a mai crescut. Aceasta inseamna ca 4,9% telefoane cu ecran foarte mare reprezinta cel putin 54 de milioane in uz. 40 milioane Note 3 este cam 75%.

Dincolo de estimarea vânzărilor de Note 3, raportul Google ne arată că telefoanele cu sistem de operare învechit (2.3 sau mai puțin) devin mai rare, ajungând la unul din cinci, ceea ce o veste bună pentru dezvoltatori. Raportul ar trebui să fie mai mare în România, dar deja nu mai reprezintă o masă atât de mare de utilizatori pentru care să sacrifici anumite elemente pe care le-ai fi putut include de la 4.0 (sau să aloci eforturi suplimentare)

Când vom avea cifrele oficiale de la Samsung vom vedea și cât de corecte sunt statisticile realizate de Google.

Update: Am primit doua comentarii care deja ridica semne de intrebare cu privire la acutratetea acestor statistici. Astfel incat adaug precizari aditionale:

Conform Google teoretic rezolutia Xlarge se aplica doar la displayuri intre 7 si 10 inci, asa cum a mentionat si Radu in comentariu. In acelasi timp nu avem tablete in raport (0,1% Honeycomb este mult prea mic pentru a reprezenta tabletele). Prin urmare am considerat ca acel 4,9% sunt telefoane care se incadreaza in Xlarge, desi nu avem inca telefoane cu display de 7 inci. Am luat in considerare doar telefoanele cu ecran foarte mare, precum Note 3. Nu am considerat de exemplu Note 2, care are 5,5 inci si care s-a vandut deja in peste 30 milioane exemplare – cifre din toamna trecuta. Doar Note 2 si 3 impreuna sar de 40 milioane la inceputul lui decembrie (fara cifre actualizate pe Note 2 din septembrie), iar pe segmentul de 5,5 deja avem mai multe modele, astfel incat sarim de 4,9% din total telefoane cu Android in uz.

Legat de modele si Dan are o observatie interesanta, ca sunt mai multe telefoane cu display apropiat de 6 inci. Aici recunosc ca am acordat partea leului lui Note 3, aproape 40 milioane inseamna 75% din piata. M-am bazat pe faptul ca pe segmentul phablet (telefoane cu display mare, apropiat de tablete) Note este lider detasat cum a demonstrat de la lansarea acestui segment.

Procentele comunicate de Google pe baza datelor din Google Play ar trebui sa se aplice la toata baza de telefoane cu Android, chiar daca nu toate au accesat Google Play – eroarea statistica ar trebui sa fie neglijabila in conditiile in care esantionul este apropiat de totalul la care extrapolam cifrele.

3 Replies to "Aproape 40 milioane de Galaxy Note 3 active"

gravatar

Dan  on March 5, 2014

Dar de ce pui doar Note 3 la ecrane de dimensiuni mari?
Incepand de anul trecut, pe Android sunt zeci de modele cu ecrane mari, 5,5 – 6,3 inch.

gravatar

Radu Neagu  on March 5, 2014

Daca nu mă înșel, xlarge pentru Google înseamnă 7-10 inci. Calculul tău este așadar greșit. Large reprezintă dispozitivele de la 4 la 7 inci în diagonală.

gravatar

Dan Virtopeanu  on March 7, 2014

Multumesc Dan si Radu – am updatat si corectat articolul. Raman la estimarea initiala pe baza datelor Google. Scopul acestui exercitiu este de a incerca validarea rapoartelor Google prin cifrele de vanzari comunicate de companii.

Leave a Comment