Despre prabusirea BlackBerry

Posted on September 28, 2013, by , under Business, Mobile.

Dacă subiectul Nokia l-am tratat și anticipat, despre BlackBerry nu am scris nimic pentru că nu a intrat în zona de interes personal. Nu am rezonat cu acest model de telefon (care la un moment dat era nelipsit din buzunarele celor activi în publicitate) din motive de design și performanță (am preferat Nokia cu tastatură completă când am considerat că aș avea nevoie de un astfel de telefon). În același timp am urmărit fenomenul stingerii treptate a BlackBerry, iar când luna trecută un cunoscut a părăsit compania de pe o poziție de top management mi-a fost clar că au intrat pe linie moartă.

The Globe and Mail au publicat o analiză detaliată, sintetizată în titlu: incapacitatea de a se adapta la piață. Dacă ignorăm poziționarea BlackBerry drept inventatorul smartphone (Nokia Communicator a apărut cu ani buni înaintea apariției BlackBerry și cu performanțe superioare) articolul este o lectură foarte bună. Spre deosebire de Nokia (unde acțiunile au fost determinate de interese împotriva companiei, cât și de prostie), în cazul BlackBerry discutăm de lipsă de viziune și conflicte interne. Va renaște BlackBerry după preluarea companiei? Orice e posibil, în afară de cei doi mari lideri Samsung și Apple, avem un pluton de producători de telefoane cu cote de piață modeste/mici în care poate apărea oricând un nou jucător – vezi Xiaomi care deși are o bază de câteva zeci de milioane de utilizatori are performanțe deosebite la capitolul utilizare aplicații mobile și care speră să prindă top 10 anul viitor.

Leave a Comment