Va lansa Google PPG (plata pe reclamele vazute)?

Posted on August 28, 2013, by , under Internet, Marketing.

Idee speculată de marketingland în baza unui patent obținut de Google pentru Pay Per Gaze. Utilizarea lui este strict legată de ochelarii Google, care pot fi folosiți pentru a identifica în ce măsură cel care îi poartă a văzut o reclamă afișată online sau tipărită pe suport tradițional.

Desigur că de la un patent până la aplicarea efectivă e un drum lung, condiționat de existența unei mase critice de utilizatori ai ochelarilor Google. Dacă ne uităm la succesul adopției Android sau a browserului Chrome, e posibil să fie strict o problemă de timp și în mai puțin de 5 ani să vedem serviciul în piață.

Efectele implementării PPG (Pay Per Gaze) ar putea bulversa domeniul publicității online unde abuzul de reclame afișate pe o pagină va fi descurajat. La fel domeniul publicității outdoor și-ar revizui unele afirmații curajoase cu privire la audiența reală – anul trecut o companie locală se lăuda cu 19 milioane de români care urmăresc reclamele amplasate pe panourile lor (la o populație de 20 milioane, din care jumătate în zone rurale unde nu am văzut panouri digitale, e o cifră cam greu de digerat).

Nu în ultimul rând ar monitoriza mult mai exact audiența reală a reclamelor din presa tipărită, unde audiența actuală (de la noi din țară) este tot mai des contestată – inclusiv de instanțele de judecată. Desigur, în situația, puțin probabilă, că un posesor de Google Glasses va mai fi interesat să consume și informație tipărită, nu doar digitală…

Leave a Comment