S-a dublat numarul europenilor care scaneaza coduri QR cu un smartphone

Posted on September 20, 2012, by , under Marketing, Telecom.

Este principala concluzie din studiul Comscore, recent desfășurat în Anglia, Franța, Germania, Italia și Spania. Ca pondere din totalul posesorilor de smartphone, s-a ajuns la 14%, unul din șapte europeni cu smartphone au scanat un cod QR. În România procentul este mult mai mic, ultimul studiu din primăvară arăta 1% cu un mare număr de persoane interesate, ceea ce înseamnă că putem urca la 3-5% la finalul anului.

Principala activitate desfășurată de 71% din cei care au scanat coduri QR a fost aflarea de mai multe informații despre produse. Aproape 32% au căutat informații despre evenimente, iar 19% au scanat pentru cupoane mobile. Un număr modest (13%) au scanat pentru a descărca aplicații, spun modest pentru că folosirea unui cod QR este aplicată pe scară largă de către toți cei care vor să își popularizeze aplicația.

La noi suntem în continuare la început de drum. Zilele trecute am găsit un cod QR într-un anunț într-un lift care mă redirecta către un site web de mari dimensiuni. Evident că nu-și avea rostul, iar afișarea în lift, unde pot fi multe probleme cu semnalul este cel puțin neinspirată. Și lista ar putea continua cu alte exemple de plasament neinspirat, unde codurile nu puteau fi citite. Cea mai amuzantă experiență a fost când am vrut să scanez codul QR de pe un afiș aflat în Kaufland iar doi angajați au venit imediat la mine să-mi închid telefonul că nu am voie să fac poze 😀

Din fericire avem și implementări reușite, cum ar fi Mega Image unde le-am testat cu succes și eu, mai multe detalii a scris Ana Matei.

Acest ultim studiu vine în sprijinul estimării mele din prezentarea de mâine de la Internet & Mobile World 2012 în care consider folosirea codurile QR una din principalele tendințe în M-Commerce, atât global, cât și în România.

Leave a Comment