Samsung pregateste AdHub pentru telefoanele mobile

Posted on April 11, 2012, by , under Marketing, Telecom.

Deși informația este de săptămâna trecută mi se pare suficient de importantă pentru câteva comentarii.

Primul comentariu ar fi noua strategie a producătorilor de hardware de a genera venituri adiționale din baza de clienți prin servicii de publicitate. Ca să funcționeze, are nevoie de conținut în cadrul căruia să afișeze aceste reclame, prin urmare de o comunitate activă de dezvoltatori de aplicații pentru echipamentele producătorului. La începutul anului Samsung anunța AdHub ca o soluție de reclamă pentru televizoarele inteligente (noua generație care se conectează la internet și pe care se pot instala diferite aplicații).

OpenX, compania cu ajutorul căreia Samsung încearcă să adapteze AdHub și la smartphone, devine tot mai implicată în parteneriate cu jucători mari din telecomunicații. Acum 2 ani începuse un parteneriat cu Orange pentru Orange Ad Market și mai colaborează cu Dentsu, grupul cel mai mare de comunicare japonez care este implicat în publicitatea pe mobil de ani buni (inclusiv prin D2, unde sunt parteneri cu cel mai mare operator NTT DoCoMo).

Al treilea comentariu este că publicitatea pe telefonul mobil devine un domeniu tot mai disputat. După Google/AdMob, Apple/iAd și Microsoft/WindowsPhone intră și Samsung. Care o face la momentul oportun, foarte probabil anul acesta vor deveni liderul pieței smartphone la nivel global, cu peste 100 milioane de telefoane inteligente vândute. Iar aici va trebui să pluseze peste Google în fața dezvoltatorilor, dat fiind că prima opțiune pentru ei este ca după ce și-au trimis aplicația în Google Play să opteze pentru soluția de publicitate a companiei din spatele Android.

Potențialul reclamelor pe telefoanele Samsung este evident mult mai mare decât în cazul televizoarelor datorită contextului. Sunt mai numeroase (audiența contează întotdeauna) și deja au suficient de multe aplicații în cadrul cărora să poată fi afișată reclama. Aplicațiile pentru televizoare sunt încă puține, nu doar cele locale (am văzut voyo, cinemagia, red bull, știrile adevărul) cât și la nivel internațional.

Pasul următor pentru Samsung ar fi migrația de la sistemele de operare Bada și Android la Tizen. E o mișcare inevitabilă, care va cere timp, dar logică. Concurența cu Google devine tot mai evidentă, nu doar în domeniul telefoanelor mobile după achiziția Motorola, ci și în cel al publicității pe mobil. Și cum audiența este aceeași, fiecare jucător din piață va face toate eforturile să-și adjudece o parte cât mai mare din ea. Despre Tizen am scris prima oară pe refresh.ro

Nu în ultimul rând întrevăd o nouă oportunitate de creștere a vânzărilor de telefoane Samsung: preț zero pentru clienți, plătite din reclamele afișate. Spre deosebire de televizoare unde lanțul de distribuție este mai complex și riscul de a devaloriza brandul prin punerea la distribuție gratuită este mai puternic, la telefoanele mobile este de mult timp folosită tactica de a oferi telefonul la un preț foarte mic sau chiar gratuit la pachet cu un abonament de telefonie mobilă. Prin urmare nu m-ar mira ca în viitor să vedem parteneriate ale Samsung cu operatorii de telefonie mobilă în care să ofere modele din gama smartphone low end gratuit la pachet cu minute și cu acordul de a afișa reclame pe ecranul telefonului cât timp este în stand by. Prin acord nu mă refer la acceptul de principiu folosit în mod uzual, mă refer la un accept activ din partea clientului de a i se afișa reclame din anumite categorii de bunuri și servicii, după modelul încercat de Blyk (minute, sms-uri și mms-uri gratuite în schimbul publicității).

Leave a Comment