Digital Marketing Forum 2012

Posted on February 23, 2012, by , under Internet, Marketing, Telecom.

Am ajuns și la ediția din acest an a unui eveniment cu tradiție (în 2008 a fost al treilea eveniment major după Internetics în 2003 și Zilele Biz în 2005 la care am susținut prezentări detaliate despre mobile marketing). Mulți invitați străini, prezentări concise și destul de practice. Evident mențiunile despre mobile nu au lipsit – Mihaly Varga a venit cu exemplul Lego Life of George.

Partea a doua a conferinței s-a axat pe social media, mi-au plăcut în special prezentările lui Galvea Kelly și Justin Kadima. Social media care a apărut și în prima parte, ocazie cu care am aflat că Barilla are 1,5 milioane de fani din cei 20 milioane de italieni care sunt pe Facebook.

Nu a lipsit cercetarea Gemius despre cele mai populare branduri pe internet în România Vă recomand în special pagina 6, unde veți vedea că pentru români contează tot mai puțin imaginea online a brandului – de ce oare ?

M-a surprins interesul ceva mai scăzut pentru seminarul despre studiile de caz Kinder Surprize (Alex Vișa), Gillette (Mugur Pătrașcu) și Fabrica de contrafacere (Cristian Pantazi). Studiile de caz nu doar că pot fi un punct de inspirație în dezvoltarea de noi campanii prin explicarea abordării strategice sau îți arată că mediul digital funcționează – asta e deja știut. Sunt excelente pentru benchmarking. Compari rezultatele unor campanii pentru produse care împart aceeași audiență sau o audiență asemănătoare, ai rezultatele unor tactici de marketing digital și al platformelor folosite (video online rules). Rezultate la care te poți raporta ulterior și-ți dai seama mai ușor de impactul real al campaniei.

Mi-a plăcut în mod deosebit suflul insuflat de prezentarea lui Mihaly Varga în care a demonstrat cum experiența offline se completează perfect cu cea digitală (în special mobilă). Și eu cred că mediile de comunicare se vor întrepătrunde tot mai mult, iar tehnologia este deja mai evoluată decât am crede. Un exemplu de tehnologie care “te prinde” este în videoclipul de mai jos pentru o campanie de panotaj din Japonia unde personajul din reclamă te privește și își schimbă poziția după cum te afli față de el.

Poze și detalii despre prezentări pe blogul lui Emil

One Reply to "Digital Marketing Forum 2012"

gravatar

Incepe sezonul de primavara la evenimentele digitale Evensys | Dan Virtopeanu  on February 23, 2013

[…] eveniment la care am prins toate cele 6 ediții de până acum. Cum a fost anul trecut puteți citi aici, la ce să ne așteptăm anul acesta vedeți pe site-ul evenimentului. Cu sloganul internet sells, […]

Leave a Comment