Despre oportunitati de afaceri folosind Twitter in Romania

Posted on February 8, 2012, by , under Business, Marketing, Personal.

Deși folosesc Twitter de câțiva ani, m-am limitat doar la interacțiune și accesul la informații utile, fără să încerc să-l folosesc în dezvoltarea unei afaceri (au fost doar câteva exemple izolate care s-au dus înspre oferte de servicii). La începutul anului am intrat într-un proiect de consultanță care presupunea și identificarea unor companii românești cu anumite competențe software, dimensiune optimă și alte criterii de selecție. Cum procesul mergea destul de greu și nu reușeam să strâng numărul minim de companii doar prin recomandări (am mers pe această cale în primă fază întrucât compania care va fi selecționată are oportunitatea de a participa la un proiect de anvergură internațională de mare amploare) m-am gândit să încerc pe twitter. Anunțul meu a fost preluat repede și cu toată audiența duplicată mă risc să estimez că au fost cel puțin 10000 de persoane unice care au putut să-l vadă.

În urma anunțului pe Twitter am primit o serie de recomandări pe care am început să le validez, iar în final câteva din recomandări au ajuns în faza de selecție finală. Astfel, fără să am mari așteptări, am constatat că twitter a avut un rol important în a completa numărul de companii minim solicitat conform proiectului. Probabil că o explicație ar fi adopția twitter de către cei care lucrează în software, deși una din companii nu avea cont (și l-a făcut în urma recomandării primite). O altă explicație ar fi că spre deosebire de cei care au încercat să folosească twitter ca o platformă de vânzări directe, eu m-am limitat să-l folosesc ca un mediu de comunicare/informare și interacțiune. Probabil că dacă aș fi încercat să vând ceva concret anunțul meu nu ar fi fost reluat de același număr de persoane și audiența atinsă ar fi fost mult mai mică.

În concluzie, dacă vreți să folosiți Twitter în afaceri, vă dau 3 sfaturi:

1. Anunțurile prin care cumpărați/căutați ceva au mult mai multe șanse de a fi distribuite mai departe decât cele în care încercați să vindeți

2. În loc să vindeți, încercați să fiți de folos. Adică evitați mesajele cu promovarea excesivă a produselor și serviciilor proprii. Le puteți face dacă aveți o ofertă specială sau noutăți – de exemplu pentru o pizzerie nu e deranjant să comunice o nouă ofertă sau pentru un restaurant modificări în meniu. În rest, dacă nu aveți de spus ceva care poate fi util audienței voastre mai bine păstrați tăcerea și interveniți atunci când e nevoie de voi. Nu uitați că twitter funcționează pe principiul filtrării informației, acesta fiind motorul care împinge rețeaua socială mai departe.

3. Monitorizați mesajele pe twitter. Puteți identifica feedback despre voi/afacerile voastre sau chiar oportunități de noi afaceri.

Bonus – pentru documentare Twitter poate fi o excelentă sursă de informații, dar care nu va funcționa dacă încercați să urmăriți peste 1000 de persoane . Puteți folosi listele dacă vreți să păstrați un număr mare de persoane de urmărit și implicit să rămâneți cu un număr mare de urmăritori (încă sunt multe persoane care aplică principiul reciprocității în twitter) sau puteți limita numărul celor pe care îi urmăriți.

One Reply to "Despre oportunitati de afaceri folosind Twitter in Romania"

gravatar

Emil  on February 12, 2012

Twitter este mult mai proactiv decât Facebook sau Google Plus. Eu pot să dau un exemplu simplu. Am câte un voucher eMAG de vândut, au fost vreo 4, pe twitter am primit feedback și mesajul dat mai departe și în final am găsit și un cumpărător. Pe Facebook și Google Plus nu am primit nicio reacție și numărul de prieteni este similar: 1.500 pe twitter, 1.100 pe facebook și în jur de 1.100 pe Google Plus. Twitter rules.

Leave a Comment