iAd: segmentare de baza si preturi premium

Posted on April 29, 2010, by , under Marketing, Telecom.

Mai multe detalii despre platforma de publicitate în eco sistemul mobil al Apple au apărut în WSJ. Așa cum am bănuit, segmentarea audienței se face la un nivel de bază în funcție de conținutul consumat, fără a valorifica nici măcar partea de localizare foarte mult, doar la nivel de oraș: “Marketers also will be able to target ads to users in a general location like a city, although they cannot target ads to individual consumers or access personal details.” Pentru început este firesc dat fiind caracterul personal al comunicării pe un dispozitiv mobil unde este foarte important să ai dorința de a primi comunicări din partea destinatarului. Sper totuși să treacă la o segmentare mai avansată și comunicarea personalizată, altfel nu avem decât translatarea comunicării tradiționale într-un mediu interactiv dar tot pe principiul comunicare impersonală și uniformă.

Apple va taxa cumulat atât afișările reclamelor, cât și accesările acestora la tarife de 10$ CPM și 2$ CPC : în rețelele de publicitate pe mobil CPC este și de 10 ori mai mic și nu ești taxat și la afișări. Apple va produce și toate reclamele care vor fi distribuite prin iAd ocupându-se astfel nu doar de partea de vânzare de publicitate, ci și de creație. Citez: “Eventually, Apple plans to create a developer kit so that agencies will be able to design and create the ads themselves.” La funcțiile de producător de calculatoare, telefoane și alte dispozitive portabile și distribuitor de conținut digital adaugă și funcția de agenție de publicitate care mi se pare totuși mult diferită de celelalte și mai greu de gestionat 🙂

Dat fiind notorietatea Apple și noutatea în domeniu clienții se pare că stau la coadă să intre cu reclame pe iAd, rămâne să vedem dacă platforma va evolua în direcția corectă de comunicare personalizată și către cei care cu adevărat doresc să vadă acele reclame nu doar să le suporte drept preț pentru folosirea diverselor aplicații pentru iPhone, iPod, iPad.

Leave a Comment