Almanahul Tomi Ahonen 2010: mobile marketing a crescut cu 85% in 2009

Posted on February 6, 2010, by , under Marketing, Telecom.

Săptămâna viitoare va fi disponibil pentru cei interesați Almanahul Tomi Ahonen ediția 2010 care va conține în detaliu cifrele industriei de telefonie mobilă pe anul care s-a încheiat. Dintre toate sursele de informare pe care le urmăresc, cifrele publicate de Tomi mi se par cele mai credibile pentru că se apropie de valorile pe care le-am găsit în câteva domenii pe baza informațiilor publice ale diferitelor companii. Cel mai important de reținut este că alamanahul oferă informațiile la nivel global, spre deosebire de unele firme cunoscute de cercetare care se concentrează pe zona nord americană și europeană.

Veniturile din industria de telefonie mobilă au continuat să crească ușor la 1070 miliarde USD, 2008 fiind anul în care aceste venituri s-au apropiat de valoarea de 1000 miliarde USD. Cea mai mare rată de creștere de 38% au avut-o veniturile din servicii de date mobile (exclus cele de mesagerie) care au ajuns aproape de 100 miliarde USD. În cadrul acestora mobile search a explodat cu o creștere de 230% ajung la 3,2 miliarde, serviciile de mobile learning și educație folosind telefonul mobil au crescut cu 210% ajungând aproape de 4 miliarde USD, iar mobile advertising & marketing au ajuns la aproape 6 miliarde USD.

Numărul total de utilizatori a ajuns la 4,6 miliarde, din care 3,4 miliarde sunt utilizatori unici iar singurul domeniu cu o ușoară scădere l-a reprezentat vânzările globale de telefoane mobile de la 1,2 miliarde la 1,13 miliarde (informație prezentată pe scurt săptămâna trecută). De remarcat că 1,8 miliarde din utilizatori au primit reclame pe telefonul mobil și 3,6 miliarde au folosit SMS. Funcția de SMS este pe toate telefoanele aflate în funcțiune, iar 95% din acestea au instalat un browser mobil (chiar dacă doar 93% au ecran color) – 73% din totalul telefoanelor au un browser modern care permite o navigare mai facilă. Mai puțin de 2/3 din telefoane au bluetooth instalat, în timp ce 73% au cameră foto.

Vă las să descoperiți singuri restul cifelor din almanah, dacă cineva dorește să-i trimit pe email sumarul almanahului cu cifrele cheie pe care l-am primit de la Tomi poate să-mi dea un mesaj sau să lase un comentariu.

2 Replies to "Almanahul Tomi Ahonen 2010: mobile marketing a crescut cu 85% in 2009"

gravatar

Emilian Nedelcu  on February 7, 2010

Eu vreau.

gravatar

Dan Virtopeanu  on February 7, 2010

Ți-am trimis mail.

Leave a Comment