Despre Webstock 2009 – Guest Post

Posted on September 22, 2009, by , under Internet.

Deşi am fost nerăbdător să ajung la eveniment şi am stat aproape toată ziua la Webstock, l-am urmărit cu o atenţie concentrată spre laptop şi alte priorităţi, iar ceea ce am remarcat a fost numărul foarte mare de participanţi (peste 300) şi organizarea ireproşabilă. La fel de ocupaţi au fost şi colegii mei care s-au ocupat de Twitter Wall, mai puţin Mirabela care s-a concentrat 100% pe eveniment şi care a realizat un articol despre Webstock. Înainte să-l citiţi aş vrea să menţionez că prezentările de la workshopul dedicat mobile sunt disponibile şi pe Mobile Marketer, iar Stefanie Jackson (Vodafone) a oferit câteva cifre recente despre internetul mobil în Romania :17,2% dintre utilizatorii de telefonie mobilă au acces la internet mobil, iar 42% din aceştia (7% din total) accesează internetul de pe telefonul mobil.

Webstock 2009

Încălcând regula de aur “vinerea e zi scurtă”, în cea de-a 5-a zi a săptămânii trecute a avut loc unul dintre cele mai aşteptate evenimente din mediul online, Conferinţele Webstock 2009.
Anunţat cu surle şi trâmbiţe, evenimentul ce s-a ţinut la Radinsson Blue Hotel, a strâns laolaltă oameni de business, bloggeri şi microbloggeri ce au venit să dezbată una dintre cele mai fierbinţi teme ale momentului : mediu web 2.0 – social networking, tendinţe în blogging, web design, etc.

Dimineaţa a debutat cu Adina Madularea de la Daedalus ce a făcut o trecere în revista a celor mai importante reţele de social networking, după cum bine le ştie toata lumea Facebook, Hi5 şi nu în cele din urmă Twitter. Au fost prezentate multe statistici, rezultate ale unor cercetări calitative, concluzia fiind că dacă Facebook şi Twitter pot coexista, între Hi5 şi Twitter nu există nici cel mai mic element de legătură, Hi5 fiind de fapt un fel de Otv al României, dar de această dată în mediul online.

Ca orice eveniment ce se respectă printre invitaţi s-au numărat şi câteva voci internaţionale precum Bob Rapp – Head of User Communities, Vodafone Group, Michael Koster – Designer Marketing Manager, Microsoft Corp dar şi Sharifah Amirah – Principal Analyst Telecoms Europe.
Cum despre social media a curs multă cerneală în ultima vreme sau mai bine zis multe caractere în Microsoft office, mă întrebam în seara dinaintea conferinţelor cum vor reuşi invitaţii să pună punctul pe “i” şi să aducă noi perspective asupra subiectului.
Ei bine, răspunsurile nu au întârziat să apara si au depasit cu mult asteptarile mele.

Bob Rapp a prezentat strategiile de comunicare în reţelele sociale precizând faptul că în timp ce social media este extrem de accesibilă şi scalabilă, devine din ce în ce mai greu transmiterea mesajelor către public prin intermediul mass-mediei. Acesta a adus în discuţie şi efectele negative pe care reţele sociale sau altfel spus online-ul îl are asupra offline-ului, prezentând cazul unui status postat pe Facebook ce s-a dovedit a fi motivul unei crime.

Michael Koster a prezentat Silverlight, un nou program marca Microsoft, despre care personal nu am înteles foarte multe, dar de care sunt sigură ca web developerii au fost foarte încântaţi.
Nici vorbitorii romani nu s-au lăsat mai prejos, Bogdana Butnaru aducând în prim plan ideea de responsabilitate în mediul online, ilustrând cum acesta poate fi văzut ca o carte de vizită a individului, ce ii defineşte personalitatea şi ce este direct proporţional cu viata sa offline.

În cea de-a doua parte a zilei au fost organizate două sesiuni de workshopuri, aş putea spune “pentru toate gusturile”.
În ceea ce mă priveşte, unul dintre workshopurile alese a fost cel de mobile unde s-a dezbătut situaţia actuală a internetului pe mobil, dar şi către ce ne îndreptăm.

Dacă de la Dragoş Stanca am aflat că în prezent există 130 milioane oameni ce folosesc internetul pe mobil, într-o lună fiind vizualitate nu mai puţin de 2.9 miliarde pagini de internet, Dan Vîrtopeanu mi-a distrus credinţa conform căreia America de Nord este cea mai mare şi cea mai tare în materie de tehnologie mobile, aducând în prim plan Asia de Sud-Est ce se află se pare cu câţiva ani buni, mai exact cu aproximativ 6-7 ani înaintea Americii. Ultima noutate în domeniu s-au dovedit a fi proiectoarele pentru telefonul mobil, iar dacă în prezent acestea sunt dispozitive separate ce pot fi conectate cu telefonul, de ce nu, într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, aceste dispozitive vor putea fi încorporate în telefonul mobil şi tot ce vom avea nevoie va fi un fascicol.

Organizatorii şi sponsorii au reuşit să ofere maximum de confort participanţilor, astfel după discuţiile antrenante din timpul fiecărei conferinţe ne-am putut relaxa şi socializa în lobby, unde Vodafone ne-a pus la dispoziţie laptopuri desigur cu acces la internet, iar un alt sponsor Kaspersky a amenajat pentru un plus de relaxare o zonă verde. O idee cu adevărat ingenioasă mi s-a părut colectarea şi afişarea pe un Twitter Wall a twitturilor şi a mesajelor ce puteau avea caracter anonim sau nu şi ce au fost trimise pe un număr scurt special alocat de către Voxline pentru acest eveniment. Aşadar, indiferent că doreai sa rămâi anonim sau nu, iţi puteai exprima opiniile si totodată pune întrebări vorbitorilor chiar în timpul conferinţelor. Rezultatele au fost de-a dreptul uimitoare: 2500 de twitturi şi sms-uri, primite într-un interval de aproximativ 11 ore din partea a 501 utilizatori.

Seara s-a încheiat cu gala de premiere a celor mai bune proiecte din mediul online, cu aplauzele şi recunoştiinţa publicului pentru munca şi efortul depus de fiecare echipă participantă în parte.
Concluzionând evenimentul, s-a ridicat cu mult peste nivelul aşteptărilor mele şi am plecat spre casă purtând în gând una din replicile lui Bob Rapp – “With great power comes great responsibility”. Webstock 2009 a fost fără prea multe alte comentarii unul dintre cele mai bine organizate evenimente de acest gen din România.

Articol scris de Mirabela Pîrvu

Leave a Comment