273 mil telefoane si 68 mil computere vanzari globale pe trimestrul 2

Posted on July 31, 2009, by , under Internet, Telecom.

Primele estimări pentru piaţa globală de telefoane mobile au venit ieri din partea Strategy Analytics, cele de la Gartner lăsându-se aşteptate. Totuşi am profitat de anunţul privind piaţa de telefoane mobile pentru a vă prezenta spre comparaţie şi piaţa de PC, conform Gartner. Un raport de 4 telefoane mobile la 1 PC este onorabil pentru cei din industria computerelor, mai ales că scăderea acestei pieţe a fost de doar 5%, faţă de 8% scăderea pieţei de mobile.

Topul producătorilor de telefoane este aproape nemodificat faţă de anul trecut, schimbările interesante petrecându-se la nivelul cotei de piaţă şi a creşterii/scăderii faţă de anul anterior. Nokia păstrează prima poziţie cu 103,2 mil, în scădere de la 122 mil şi cu o diminuare a cotei de piaţă la 37,8% faţă de 41%. Samsung se menţine pe locul 2, cu cele mai bune performanţe, respectiv o creştere de 19% de la 45,7 mil la 52,3 mil, iar LG menţine trendul crescător înregistrând 11% de la 27,7 mil la 29,8 mil. LG a depăşit astfel Motorola iar obiectivul declarat este să depăşească şi Samsung în 3 ani. Cotele de piaţă sunt de 19,2% şi 10,9%.

Pe 4 este Motorola care a redus livrările aproape la jumătate la 14,8 mil de la 28,1 mil, fenomen cu care se confruntă şi Sony Ericsson, doar 13,8 mil de la 24,4 mil. Cote de piaţă apropiate de 5,4% şi 5,1%. Restul producătorilor au o cotă de 21,6%, în creştere de la 16,6% şi ca şi unităţi cu aproape 10 mil (59,1 mil în total). Interesant că în ciuda prăbuşirii vânzărilor de mobile Motorola a anunţat ieri un profit de 26 mil USD 😉
Nu putem ignora Apple, care şi-a majorat cota de la 1,6% la 1,9% prin cele 5,2 mil iPhone livrate în trimestrul 2 🙂

Cum raportul Gartner privind vânzările de PC este destul de detaliat nu voi face decât să remarc performanţa liderului HP, în creştere de la 13,012 mil la 13,371 mil, prin care îşi consolidează poziţia faţă de restul şi se apropie de 20% cotă de piaţă. Creştere şi mai consistentă prezintă Acer de la 6,8 la 9,1 mil unităţi în timp de Dell pierde teren cu doar 9,2 mil de la 11,1 mil anul trecut, având şanse să treacă pe 3 în perioada următoare. Ca opinie personală, următorul calculator pe care îl voi lua nu va mai fi Dell, pentru că mai mult de un an de zile nu duce… Pe ultimele 2 locuri Lenovo şi Toshiba, cu vânzări în creştere faţă de perioada anterioară, încă un semn că performanţele pe această piaţă sunt mai bune ca pe cea de mobile 🙂

Leave a Comment